Daarom hebben we de meest essentiële factor in menselijk gedrag bepaald, namelijk in de weg om de volgende fase van menselijke ontwikkeling in te gaan. Het is het concept van PROFIT. Eeuwenlang beschouwde de mensheid ‘winst’ als een variabele. In een 5e dimensionale werkelijkheid is dat niet zo. Wie kan creëren wat hij of zij nodig heeft, zal ontdekken dat ‘winst’ geen relevante factor meer is.
DAAROM IS DE TWEEDE STAP IN ONZE STRATEGIE HET PROMOTEN VAN ONS 5DBC BUSINESS CONCEPT Na de fase van ontwikkeling en begrip voeren we nu onze Werfeling-ervaring, inclusief onze Wizard-winkel, uit volgens deze principes. Want winst is niet langer ons belangrijkste probleem. Het is zoveel leuker om op deze duurzame manier te creëren.
Maar het kind luistert niet. De vacht is zo mooi en het kan pijn doen als je hem uittrekt.
DE DERDE STAP IN ONZE STRATEGIE IS HET UITBREIDEN VAN BEWUST LEIDERSCHAP.
Sinds WOII brachten mensen in onze samenleving het grootste deel van hun tijd door op het werk. Daarom spelen bedrijven een grote rol in de manier waarop de wereld vandaag wordt gerund. De wereld is veranderd van een door de overheid geleide samenleving in een door bedrijven geleide samenleving. De ideeën van democratie worden vervangen door de ideeën van de wereldwijde bedrijven. Onze bedrijven hebben een grote rol gespeeld in het creëren van de vierdimensionale onbalans in onze wereld van vandaag. Niet dat onze bedrijven slechte bedoelingen hadden. Het was het gevolg van ons onbewuste 4-dimensionale bewustzijn en de op winst gebaseerde economie. Maar er zijn dingen veranderd. Een nieuw niveau van bewustzijn is vandaag beschikbaar gekomen op onze planeet. En dit zijn onze werkterreinen. Daarom denken we dat een succesvolle menselijke verschuiving in bewustzijn, zeer sterk zal worden ondersteund, wanneer dit in het hart van onze bedrijven opkomt.
Dat vraagt om een herbezinning op het begrip winst. In de huidige context zijn er weinig begrenzingen, waar het gaat om het realiseren van winst. Lange tijd en voor velen nog steeds, was het devies: hoe meer hoe beter. Winst maximalisatie heeft een inherent mechaniek, dat mens en omgeving steeds verder consumeert. Een nieuwe visie op winst, lijkt essentieel voor positieve sociale veranderingen. Daarmee komen we bij de kern van het probleem. Wanneer mensen zich niet bewust zijn van de werking van hun eigen systeem, kost het ze heel veel moeite om oude patronen te doorbreken. Iedereen snapt dat teveel winst een enorme negatieve sociale bijwerking heeft. Maar weinig mensen besluiten hierover met hun baas in gesprek te gaan. Door de ‘gewone’ werkende mens te bereiken in de manier waarop deze zijn of haar keuzes maakt, ontstaat er een ingang om veranderingen met een grote positieve sociale impact te realiseren. Een bewuste mens, creëert wat hij of zij nodig heeft en begrenst zichzelf daarna. Wetende dat daarmee de lange termijn sustainability wordt gediend. Door in het hart van de ‘onbalans creërende’ motor te werken, kan er een ‘vliegwiel’ effect ontstaan dat bijdraagt aan positieve sociale veranderingen.